وقف فقط ساخت مسجد نیست۸۰۰ نوع وقف وجود داردکه باید توجه ویژه ای به انجام وقف در زمینه علم و فناوری شود.

 ترویج فرهنگ وقف در زمینه علم وفناوریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌السلام محمد کاروند  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر توجه ویژه به انجام وقف در زمینه علم و فناوری، گفت: به لحاظ اهمیت زیادی که علم دارد، حدود ۶ هزار و ۸۰۰ موقوفه با نیت خدمت به علم تولید و فناوری در کشور صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه وقف قبل از اسلام حتی در زمان زرتشت نیز وجود داشته است، ادامه داد: در زمان صفویه درخشان‌ترین دوره تاریخ وقف بود و خدمات مردم به شهر گسترش یافته و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده بود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تأکید بر اینکه وقف فقط ساخت مسجد نیست، یادآور شد: ۸۰۰ نوع وقف وجود دارد که می‌توان از آنها بهره جست و در ترویج فرهنگ وقف باید بیش از گذشته تلاش کنیم. 

کاروندبا بیان اینکه آثار وقف در جامعه ماندگار خواهد بود، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۸۰۰ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی از محل موقوفات به طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان پرداخت شده است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان همدان وقف‌هایی برای ساخت حوزه علمیه و کتابخانه و اهدای کمک هزینه تحصیلی به طلاب دانشجویان و دانش‌آموزان انجام شده که همین امر وظیفه ما را در اداره اوقاف سخت‌تر می‌کند‌. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید بر اینکه بهره‌مندی همدان از موقوفات افزود: موقوفات از آنجا که به هر علت نمی‌شود در آنها دخل و تصرفی کرد، از جایگاه ممتازی برخوردار هستند به همین علت می‌بینیم موقوفات بسیاری مانند وقف مساجد، مدارس، پل‌ها و ... در همدان انجام شده و تأثیر بسزایی در ساختار شهر همدان و عمران و آبادانی داشته است. 

انتهای پیام/ب

ترویج فرهنگ وقف در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.